Noutățile băncii
Oferta privată - fiecărui client Comertbank
28.04.2015

În acest an KB Comerțbank sărbătorește aniversarea a 25. Cu privire la realizările, provocările și perspectivele băncii în perioada de exacerbare "riscuri de reputație" ale sistemului bancar al Moldovei într-un interviu cu președintele Consiliului, Banca Comerțbank Serghei Kartashov.
 
 
- Ce "bagaj» Comertbank abordat marca istoric - 25 ani?
 
- Comerțbank - de aceeași vârstă ca și sistemul bancar din Republica Moldova, care este un sfert de secol a trecut un mod dificil de formare, dezvoltare și modernizare, provocările. Am trăit prin criza financiară din 1998 și 2008, au devenit mai puternice și mai experimentat. Și acum locuiesc. Evenimentele recente legate de anumite probleme specifice sistemului bancar al Republicii Moldova, în ansamblu să demonstreze capacitatea sa de a recupera, chiar și în condiții foarte dificile. Desigur, acest lucru nu este în dinamica, cum ne-am dori, dar importantă este tendința pozitivă. Până în prezent, avem motive să credem că activitatea sistemului bancar moldovenesc continuă în mod normal pentru toate destinațiile importante - acceptarea de depozite, plăți de întreținere, credite. Si cel mai important - să mențină încrederea în sistemul de coordonate "Client-Bank", care este o condiție esențială pentru succesul oricărei instituții financiare. Inclusiv banca noastră.
 
 
- Care ar putea fi cheia pentru o relatie de incredere intre client si banca, în situația dificilă actuală?
 
- Mai întâi de toate - fiabilității care Comertbank confirmă toate cele 25 de ani de munca sa. Dezvoltarea noastră nu a fost rapidă, mai degrabă poate fi definit ca un consistent și măsurat. Cu toate acestea, începând cu anul 2010, atunci când a venit un COMERȚBANK noua echipa de management, activele sale și a portofoliului de credite sa dublat, si a dublat și de lichiditate. Astăzi, ea este Comerțbank 45% (de la Banca Națională a normei de nu mai puțin de 20%). Ca urmare, chiar și în vremurile actuale dificile clienții și-au exprimat un nivel ridicat de încredere în COMERȚBANK. Chiar și atunci când mulți oameni sunt într-o grabă pentru a converti economiile în lei mai valută, atunci când unele dintre ele au încercat să închidă măsurile de precauție pentru depozitele bancare în valută străină, Comerțbank a lucrat în mod constant. Analiza structurii depozitelor persoanelor fizice, care le face pe o bază de zi cu zi, nu au relevat abateri semnificative de la norma, chiar și în perioada de cea mai mare tensiune în piața valutară. Fluctuațiile au fost acceptabile, schimba ponderea generală a depozitelor în lei, euro și dolar nu a depășit - 1-2%.
 
 
- Care clienți Comertbank pariuri azi?
 
- COMERȚBANK - o banca universala, oferim o gamă completă de produse bancare standard și speciale atat persoanelor fizice și juridice. Clienții noștri se numără organizații mari corporative și companii internaționale, dar partenerii strategici clienții Comerțbank au fost întotdeauna întreprinderile mici și mijlocii. Acest lucru se datorează faptului că această categorie de clienți alege băncii noastre, în parte - este politica noastră de a reduce riscurile și, prin urmare, diversificarea bazei de clienți. În acest sens, este de remarcat faptul că COMERȚBANK - o bancă relativ mică. Acesta este un avantaj competitiv clar atunci când se ocupă cu clientii, în special antreprenori - persoane juridice, ca aproape toate dintre ele membri ai unei echipe în care toată lumea știe ce să facă pentru a promova dezvoltarea reciproc. Deci, în cazul Comertbank abordare individuală a fiecărui client - nu o frază frumoasă, ci o realitate. O extensie logică a evenimentului este una mai mult avantajul nostru. Pentru întreprinderile este flexibilitatea foarte important și de reacție, în cazul nostru - dorința băncii service pentru a decide rapid cu privire la împrumut, tendința sa de a compromisuri rezonabile. În băncile mari, în cazul în care toate procedurile sunt formalizate și standardizate astfel de cooperare cu un număr semnificativ de clienți este dificil de determinat. Și banca noastră poate permite.
 
 
- Nu schimba această abordare în raport cu situația actuală, în special ca urmare a creșterii ratei de actualizare Banca Națională?
 
- Evenimentele care sunt organizate de către Banca Națională, care vizeaza cresterea rezervelor de băncile comerciale la masa "obligatorii" lei pentru a stabiliza cursul de moneda națională. În general, mega-regulator acțiuni similare desfășurate în contextul crizei de pe piețele financiare în 1998 și 2008. Desigur, creșterea ratei de actualizare a Băncii Naționale a afectat ratele la depozite și credite. Pentru acei clienți ai băncilor, a căror nivel de trai depinde în mod esențial de dobânda la depozite, un moment favorabil pentru a veni, acestea pot fi într-o oarecare măsură, multumit de cum merg lucrurile. Pentru subiecții economice situație, din păcate, este compus dintr-un scenariu greu. Și băncile, pe baza politicilor lor pentru a minimiza riscurile, sunt obligați să respecte un echilibru rezonabil de interesele acționarilor și diferitele categorii de clienți. În această situație complexă, relațiile personalizat cu literalmente fiecare client lasă banca mai mult spațiu de manevră. Ca depozite au stabilit aceeași rată ca și cea a altor operatori de pe piață. Dar pentru clientii de afaceri pe care le oferim, in opinia mea, produse de creditare atractive. În Comertbank, la fel ca multe alte bănci autohtone au ekstralikvidnost - resurse de creditare grave în valută străină, pe care le alocă la prețuri foarte competitive. În Comerțbank rata la astfel de împrumuturi este mai mică decât a fost în toamna anului trecut. Ne da, de asemenea, clienților și în moneda națională, precum și emiterea de astfel de împrumuturi nu sa oprit pentru o singură zi. Din păcate, realitățile pieței ne-a obligat să majoreze ratele dobânzilor la creditele lei. Cu toate acestea, pentru o evaluare adecvată a acestui proces este logic să ne amintim că condițiile de creditare, în unele perioade (1998 și 2008) au fost chiar mai severe - ratele atins 25-35%. Cred că ambele bănci și clienții acestora ar trebui să reconsidere rata de rentabilitate, temporar "strânge cureaua". Sunt sigur că, după un timp, ratele vor merge în jos. Ne amintim că, pentru împrumuturile în lei au fost 10-11%. Să sperăm că vom ajunge la acest nivel. Și acum trebuie să supraviețuiască și să nu se oprească căutarea de oportunități de dezvoltare.
 
 
- Care sunt oportunitățile pentru împrumuturile preferențiale acordate sectorului real al economiei moldovenești au astăzi?
 
- Împreună cu alte bănci, COMERȚBANK implicat într-o serie de programe de modernizare a sectorului real al economiei Republicii Moldova, finanțat de către Banca Mondială și alți parteneri de dezvoltare. Sper că, odată cu punerea în aplicare a Acordului de asociere Republica Moldova și UE la numărul de astfel de programe va crește. În plus, unele speranță pentru relansarea activității economice și, prin urmare, - cererea de credit, cu toții asociat cu integrarea Moldovei în puterea de cumpărare mare de producători de mărfuri pe piața UE, precum și reluarea relațiilor comerciale intense cu Rusia. Pentru băncile din Republica Moldova este, de asemenea, o mare oportunitate, dar în același timp, și provocările asociate cu modificări ale regulamentelor de gestionare a pieței financiare și bancare. În același timp, trebuie să aducem un omagiu mega-reglementare - legislația Republicii Moldova în acest domeniu este deja similară cu cea europeană, schimbările revoluționare, probabil, nu va fi.
 
 
- Un băncile din Moldova sunt gata punct de vedere tehnic pentru a răspunde provocărilor lumii moderne?
 
- Modernizarea sistemului bancar din Republica Moldova este destul de activ. Și Comerțbank se afla in fruntea acestui proces ne îndreptăm în direcția cea bună, într-un ritm bun. Avem filiale mici din regiunile - este o societate costisitoare, care necesită, printre altele, implicarea unui număr mare de profesioniști calificați. Și să le aducă în afara capitalei dificil. Prin urmare, ne vom concentra pe munca de la distanță high-tech cu clienții noștri, ne-am bine dezvoltat toate segmentele de e-banking, atat pentru persoane juridice și fizice. Acum creăm un site nou întreg Comertbank, care va permite mai multe operații, necesare în special pentru persoanele fizice. Am act de faptul că numărul de persoane care plătesc, de exemplu, serviciile publice prin internet, în ultimii ani a crescut exponențial. De fapt, cultivate deja generație care poate profesional activ și chiar fericit să utilizeze mijloacele moderne de comunicare, că băncile pot oferi acum. În acest an ne-am propus pentru a începe dezvoltarea de mobile banking. Cu ajutorul acestui software client Comertbank poate administra rapid contul, semnează atât contractele de credit și de depozit cu banca prin intermediul unui smartphone sau alt gadget de la oriunde în lume. În Moldova antreprenorul timp sau un profesionist calificat - produs ce în ce mai scump.
 
 
Aș vrea stabilitate clientilor nostri - in curs, dezvoltarea - pe termen lung, ei doresc să se întoarcă pentru a cuceri piața rusă și piețele din Europa. Și pentru partea noastră va garantam ca este intotdeauna "lean pe". Suntem intotdeauna deschisi la dialog și gata de a oferi fiecarui client o decizie personala.
Arhiva Noutati
2017 2016 2015