BC "COMERŢBANK" SA este o bancă orientată spre clienți, care are drept obiectiv major sporirea valorilor încredințate de aceștia în condiții de transparență, integritate, profesionalism și eficiență. La baza culturii corporatiste, pe care Banca s-a angajat să o construiască, stau principii solide ca respectarea reglementărilor legale și interne, abordarea unei conduite conforme cu standardele de etică în activitatea bancară, protejarea informațiilor confidențiale, responsabilitate şi integritate.
Prin punerea în aplicare a Codului de etică, aprobat de Consiliul Băncii, organul de conducere al Băncii îşi propune:
- să promoveze o conduită adecvată a angajaților săi în relația cu clienții, partenerii de afaceri, autoritățile, alte bănci din RM sau din străinătate, colegi, etc.
- să întărească încrederea clienților în BC "COMERŢBANK" SA în particular, și în întreg sistemul bancar din RM în general;
- să promoveze o imagine publică potrivit căreia BC "COMERŢBANK" SA oferă clienților săi produse și servicii bancare de calitate.
Codul de etică formulează explicit valorile, principiile și normele de conduită pe care
se angajează să le respecte angajații Băncii, cu delimitarea clară a comportamentului acceptabil şi inacceptabil al angajatului, inclusiv prin definirea de neimplicare în activități nepermise și asumarea de riscuri excesive pentru Bancă, precum și modul de gestionare al conflictelor de interese. Rolul Codului de etică constă în următoarele:
- crearea unui cadru de conduită, necesar desfășurării unei bune activități, în conformitate cu legislația și standardele în vigoare;
- asigură evitarea implicării angajatului în activități nepermise și asumarea de riscuri excesive;
- semnalează angajatului asupra situațiilor care contravin normelor și valorilor etice, la care a aderat Banca;
- este un cadru de referință în orientarea deciziilor și acțiunilor angajatului;
- contribuie la formarea unei imagini pozitive a Băncii atât pe plan național, cât și internațional.
Principiile fundamentale și valorile, pe care trebuie să le respecte angajații Băncii în relațiile sale profesionale cu clienții, autoritățile, partenerii de afaceri ai Băncii, alți angajați din sistemul bancar sau cu colegii, sunt următoarele:
- profesionalism;
- confidențialitate;
- clientul este pe prim plan;
- respectarea legislației în vigoare și reglementărilor interne;
- transparență;
- respect reciproc și onestitate;
- integritate morală;
- loialitate;
- intensificarea răspunderii individuale şi exemplul personal;
- spiritul de echipă.
Codul de etică urmărește ca, prin emiterea, cunoașterea și aplicarea regulilor enunțate, toți angajații Băncii să contribuie la crearea și păstrarea unei imagini ireproșabile a Băncii, la crearea și păstrarea unui climat intern de lucru, care să permită obținerea unor rezultate excepționale atât la nivel de instituție, cât și la nivel de fiecare angajat în parte.