În scopul sporirii gradului de siguranță a cardurilor de plată și pentru prevenirea fraudelor cu cardurile emise, utilizând practicile internaționale și a Sistemelor de plăți Internaționale, BC COMERTBANK S.A a stabilit restricții la utilizarea cardurilor pentru operațiunile de retragere a numerarului și achitare prin POS-terminal/internet la comercianți care se află în jurisdicții cu risc sporit, cum ar fi: Indonesia, Thailand, China, Vietnam, Burkina Faso, Iran, Iraq, Pakistan, Qatar, Syria, Tunisia, Argentina, British Virgin Islands, Mexico, Peru, Venezuela, Albania, Afganistan, Nepal, India, etc.
În cazul necesității de activare a posibilității de utilizare a cardului de plată în țările respective este necesar să depuneți Cerere:
- la una din subdiviziunile Băncii, cu prezentarea actului de identitate valabil;
- sau apelând Serviciul Call Centru la numărul 14111, (+373 22) 14 11 11.
MĂSURI DE SECURITATE LA UTILIZAREA CARDURILOR DE PLATĂ
- Semnați cardul pe verso, pe banda de semnături în locul indicat, imediat la primirea acestuia.
- Memorizați și păstrați codul PIN în secret.
- Utilizați serviciul VISA Secure.
- Păstrați cardul în condiții ce ar exclude deteriorarea, pierderea sau furtul acestuia.
- Utilizați codul PIN astfel încât să nu poată fi văzut/identificat de către alte persoane.
- Retrageți cardul, banii și cecul după fiecare tranzacție efectuată la un dispozitiv special (ATM, POS).
- Urmăriți și respectați instrucțiunile afișate pe ecranul bancomatului.
- Solicitați efectuarea operațiunilor la comerciant/ghișeu numai în prezența Dvs.
- Solicitați cecul aferent tranzacției și verificați cu atenție informația evidențiată pe aceasta (data, numărul de card, numele/prenumele, suma tranzacției).
- Evitați divulgarea informației confidențiale prin telefon și alte mijloace de comunicații.
- La eșuarea unei tranzacții, verificați urgent soldul contului de card.
- Păstrați toate cecurile tranzacțiilor și verificați-le cu tranzacțiile din extrasul din cont.
- Notați numărul cardului și numărul de telefon la care trebuie să sunați dacă pierdeți sau vi se fură cardul. Anunțați Banca imediat ce ați constatat pierderea/furtul acestuia.