Măsuri de securitate la utilizarea cardurilor de plată

În scopul sporirii gradului de siguranță a cardurilor de plată și pentru prevenirea fraudelor cu cardurile emise, utilizând practicile internaționale și a Sistemelor de plăți Internaționale, BC COMERTBANK S.A a stabilit restricții la utilizarea cardurilor pentru operațiunile de retragere a numerarului și achitare prin POS-terminal/internet la comercianți care se află în jurisdicții cu risc sporit, cum ar fi: Indonesia, Thailand, China, Vietnam, Burkina Faso, Iran, Iraq, Pakistan, Qatar, Syria, Tunisia, Argentina, British Virgin Islands, Mexico, Peru, Venezuela, Albania, Afganistan, Nepal, India, etc.

 

În cazul necesității de activare a posibilității de utilizare a cardului de plată în țările respective este necesar să depuneți Cerere:

  • la una din subdiviziunile Băncii, cu prezentarea actului de identitate valabil;
  • sau apelând Serviciul Call Centru la numărul 14111, (+373 22) 14 11 11.

 

MĂSURI DE SECURITATE LA UTILIZAREA CARDURILOR DE PLATĂ

 

  1. Semnați cardul pe verso, pe banda de semnături în locul indicat, imediat la primirea acestuia.
  2. Memorizați și păstrați codul PIN în secret.
  3. Utilizați serviciul VISA Secure.
  4. Păstrați cardul în condiții ce ar exclude deteriorarea, pierderea sau furtul acestuia.
  5. Utilizați codul PIN astfel încât să nu poată fi văzut/identificat de către alte persoane.
  6. Retrageți cardul, banii și cecul după fiecare tranzacție efectuată la un dispozitiv special (ATM, POS).
  7. Urmăriți și respectați instrucțiunile afișate pe ecranul bancomatului.
  8. Solicitați efectuarea operațiunilor la comerciant/ghișeu numai în prezența Dvs.
  9. Solicitați cecul aferent tranzacției și verificați cu atenție informația evidențiată pe aceasta (data, numărul de card, numele/prenumele, suma tranzacției).
  10. Evitați divulgarea informației confidențiale prin telefon și alte mijloace de comunicații.
  11. La eșuarea unei tranzacții, verificați urgent soldul contului de card.
  12. Păstrați toate cecurile tranzacțiilor și verificați-le cu tranzacțiile din extrasul din cont.
  13. Notați numărul cardului și numărul de telefon la care trebuie să sunați dacă pierdeți sau vi se fură cardul. Anunțați Banca imediat ce ați constatat pierderea/furtul acestuia.